Віртуальний методичний кабінет МПЛ
Понеділок, 23.12.2024, 14:11
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Каталог файлівРеєстраціяВхід
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [0]
Методична робота [18]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Методична робота

Вибір оптимального поєднання методів навчання
[ Викачати з сервера (357.5 Kb) ] 08.10.2015, 12:45

Вибір оптимального поєднання методів навчання

(Проблемний стіл )

Коваленко О.В., методист ліцею

Велику роль у досягненні педагогічних завдань на уроці мають підібрані викладачем методи навчання, їх правильне поєднання. Метод навчання розглядається як спосіб взаємопов’язаної діяльності викладача та учня. Їх можна поділити за джерелами знань та формою викладу навчального матеріалу.

Класифікація методів за ознакою джерела інформації:

  • словесні (розповідь, пояснення, бесіда, лекція, інструктаж тощо);
  • наочні (демонстрація природних об’єктів  і наочного приладдя, дослідів, показ операцій і процесів, спостереження учнів);
  • практичні (вправи, розв'язання задач, виконання лабораторно-практичних робіт );

Класифікація методів за формою викладу навчального матеріалу

1. Індуктивний (від часткового до загального)

2. Дедуктивний (від загального до часткового)

3. Репродуктивний (активне сприйняття і засвоєння навчальної інформації)

4. Проблемно-пошуковий (сприяють свідомому і самостійному оволодінню знаннями)   

5. Проблемне навчання (розв’язання  педагогічних ситуацій )

Класифікація методів на основі самостійної пізнавальної діяльності

 (за І. Лернером і М. Скаткіним):

1. Пояснювально-ілюстративний

2. Репродуктивний

3. Частково-пошуковий ;

4. Дослідницький;

5. Проблемного вивчення матеріалу

(Методи названі в порядку зростання міри самостійної пізнавальної діяльності учнів)

Між різними методами існує органічний взаємозв'язок і взаємопроникнення. Кожен метод орієнтований на розв'язання певного кола педагогічних завдань. Побічно методи сприяють вирішенню й інших завдань, але не в тій мірі, в якій вони можуть бути розв'язані за допомогою інших методів.

Для того, щоб вибрати оптимальне поєднання  методів навчання, необхідно оцінити можливості кожного методу, знати його переваги і недоліки. При виборі методів педагог керується метою і завданнями навчання й виховання та їх змістом.

Критерії при виборі методів

Відповідність закономірностям  і принципам навчання

Відповідність меті і завданням навчання

Відповідність змісту певної науки і даної теми зокрема

Відповідність навчальним можливостям учнів, рівню підготовки, особливостям класного колективу

Відповідність умовам і часу навчання

Відповідність можливостям самих педагогів

Загальні вимоги щодо оптимального поєднання методів навчання.

Вибір їх залежить від:

  • навчальної дисципліни
  • теми уроку, його мети
  • змісту  і структури навчального матеріалу
  • часу, відведеного на засвоєння матеріалу
  • навчально-матеріальної бази навчального закладу, кабінету
  • вікових особливостей навчально-пізнавальної діяльності учнів, їх індивідуальних можливостей та рівня загальної підготовленості групи
  • черговості уроку за розкладом занять
  • здібностей, нахилів, майстерності вчителя.

Перед педагогом постає необхідність вибору оптимального співвідношення методів, які б якнайкраще забезпечили засвоєння навчального матеріалу і одночасно стимулювали  зацікавленість у навчанні, розвивали навички самостійної  навчально-пізнавальної діяльності.

Категорія: Методична робота | Додав: queen
Переглядів: 644 | Завантажень: 33 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Copyright MyCorp © 2024
    uCoz