Поради досвідчених колег молодому вчителю
1. Перед уроком перевірте, чи все потрібне на місці, чи немає непотрібних предметів біля дошки, чи чисто у класі.
2. Раціонально використовуйте кожну хвилину уроку.
3. Не використовуйте багато часу для перевірки домашнього завдання. Використовуйте різні форми перевірки. Вводьте систему взаємоперевірки.
4. Поясніть учням мету, завдання уроку.
5. Коли пояснюєте новий матеріал, намагайтеся вичленити проблеми, пропонуйте учням вирішувати їх самостійно.
6. Не спішіть виправляти помилку учня, краще, якщо її виправлять однокласники.
7. Намагайтеся організувати самостійну роботу учнів на уроці.
8. На уроці кожен учень має бути на виду, до кожного шукайте індивідуальний підхід.
9. При використанні технічних засобів навчання, комп’ютерної техніки, наочності не марнуйте час, намагайтеся використовувати засоби навчання ефективно.
10. При організації самостійної роботи, гри, усних відповідей не квапте учнів.
11. Використовуйте всі наявні можливості для реалізації принципів інноваційних технологій.
12. Звертайте увагу на виховні аспекти уроку.
13. Домашнє завдання потрібно давати з поясненням, до дзвоника. Не затримуйте учнів після дзвоника. Проводьте фізхвилинку.
14. Пам’ятайте: кожний урок не повинен бути схожий на попередній.
Рекомендації з підготовки молодого вчителя до уроку
1. Вчитайся у розділ програми, який потрібно вивчити на даному уроці, а в деяких випадках – і в пояснювальну записку до програми.
2. Вивчи матеріал цього розділу, питання, теми.
3. Сформуй задум уроку, дай відповідь на питання, щоб ти хотів досягнути у результаті його проведення, сформулюй мету уроку.
4. Уяви колектив даного класу, уявно намалюй конкретних учнів. Уяви психологію цих учнів, використовуючи мистецтво педагогічного перевтілення, намагайся накреслити їхні дії на шляху до досягнення мети.
5. Вибери з усього арсеналу методичних прийомів найоптимальніші для даного матеріалу і для даних учнів.
6. Зістав вибрані прийоми зі своїми можливостями, змоделюй свої дії на даному уроці.
7. Продумай структуру уроку і зафіксуй все знайдене у плані – конспекті.
8. Підготуй наочні посібники, не забудь підготувати і перевірити справність ТЗН.
9. Повтори вузлові елементи плану, продумай непередбачені обставини.
10. Спитай себе : « Ти готовий до уроку ? ».
Склад „Школи молодого фахівця”:
1. Дроговоз Катерина Олександрівна, викладач спецдисциплін художнього профілю;
2. Пугачова Яна Юріївна, викладач хімії та біології;
3. Ткаченко Валерій Володимирович, викладач фізвиховання;
4.Малярчук Костянтин Олександрович, майстер виробничого навчання за професією „Слюсар з ремонту автомобілів”;
5.Борцова Тетяна Анатоліївна, викладач спецдисциплін професійно-теоретичної підготовки;
6. Прокопенко Леся Вікторівна, викладач правознавства та основ правових знань
ПЛАН РОБОТИ
ШКОЛИ МОЛОДОГО ФАХІВЦЯ
МИКОЛАЇВСЬКОГО ПРОФЕСІЙНОГО ЛІЦЕЮ НА І СЕМЕСТР 2015-2016 Н.Р.
Дата |
Тема засідань |
Відповідальний/ Виступаючі |
09.09.15 |
1. Обговорення плану роботи школи молодого фахівця на наступний рік. 2.Дидактичні вимоги до сучасного уроку. Вчитель–наставник. 3. Практична робота: ведення плануючої документації |
Коваленко О.В., методист
|
23.09.15 |
1. «До колеги на урок» - обмін враженнями від відвіданих уроків. 2. Практичне заняття. Ведення журналу теоретичного та виробничого навчання |
Гук С.Г., заступник директора з НМР ,, Дишлик Л.Я. Деркач О.М. |
07.10.15 |
1.Кабінет – творча лабораторія педагога. 2. Практична частина. Використання навчального кабінету та майстерні у процесі підготовки та проведення уроку.
|
Коваленко О.В., методист, Пелюх Л.В. Булкін А.В. |
21.10.15 |
1. Інтерактивне навчання як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів. 2. Практична частина: моделювання фрагментів уроків з використанням активних форм і методів навчання. |
Коваленко О.В., методист Раленко Л.М. |
04.11.15 |
1. Дитяча обдарованість, її види, соціально-психологічні передумови та основні методи виявлення. 2. Обмін думками: « Знайомство з творчою лабораторією вчителя-наставника.» |
Коваленко О.В., методист, Шелест В.С., Яблуновський С.І. |
18.11.15
|
1. Фактори, які впливають на рівень навчальних досягнень учнів. 2.Практичне заняття. оцінювання навчальних досягнень на уроці теоретичного і виробничого навчання |
Коваленко О.В., методист Викладачі: Кабашна Л.В., Ровінська О.А.. |
02.12.15 |
1. Комп’ютерно орієнтовані технології у навчально-виховній діяльності освітнього закладу. 2.Практична частина. Ділова гра «Розв’язання педагогічних ситуацій.» |
Кабашна Л.В.
Заікіна Н.М. |
16.12.15 |
1. Опрацювання нормативно-правових документів щодо організації роботи педагогічних працівників 2.Практична частина. Коригування власного конспекту уроку.
|
Усатюк А.Ф.
Ширяєва О.Г. |